ett bevis på dålig kondition


Enzo och Jack in action ;)

Nowa och Enzo göttar sig

Nu är vi på hemmaplan. Tog med oss Enzo hem till mamma och pappa så han kunde leka med Nowa och Jack, framförallt Nowa, men somvanligt blev det tvärttom, jag älskar att busa runt, vilket man inte tror att han ska orka för sin ålder ( Blir 13 i aug) . Men dem hade det jätte kul, och vi satt ute och fikade.  helt sjukt bra väder, och då blev man skapligt sugen på en bärs i solen, men håller mig till nästa helg.
Frammåt halv 6 kände vi att det var dags för hemfärd, men nått gick snett, 2 timmar senare kom vi från Kimstad, herregud vad min kropp är trött, Enzo´s med, han ligger och sover som en stock nu efter en dusch och mat.
Vi var allså ute på jakt i 2 timmar, Ensopenzo kom ur sitt koppel och var på helbus humör, och öste runt som bara den, men ville mest av allt inte bli fångad av oss, men tillslut, efter svett, tårar (och blod) så fick vi in honom på tomten med hjälp av en tallrik makrill!  Vilken lättnad, underbart.  Skönt att Adeline och Jerker var lugna när jag ringde och sa till dem, inget kul att ringa sånt samtal när man är hundvakt.

Nu ska vi äta mat och sen slänga oss i soffan och "götta " oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0