30 mars


Sista gången på föräldrarkursen var somsagt idag. Känns både skönt och tråkigt.. Trevligt att träffa par som upplever precis samma sak och bara prata om allt från förlossningar till barnet hemma mm. Men att just sitta ner på en stol och vrida och vända på sig i 2½ timma är grymt jobbigt för min del, värker i rygg och bäcken och allt där till.
Men det har varit en riktigt bra kurs för nyblivna föräldrar, väldigt nyttig och lärorik även om man tror sig veta det mesta så finns det alltid nått man lär sig.
Efter kursen så gick jag och Jokke ut på en liten promenad i solen i väntan på vår tid hos barnmorskan halvtimmen senare, och nu känns det rejält när jag går, klarar inte av långa promenader och föredrar nästan att "vagga" fram litre lätt.
Hos barnmorskan såg allt toppen ut, magen har växt rejält sen sist och bebisen ligger nu helt fixerad :) vi fick se lillen på UL bara för att konstatera att huvudet var vänt neråt. Det var tydligen svårt att känna eftersom det redan var fixerad och låg så pass långt ner. Så nu ser jag verkligen slutet av denna graviditet och jag längtar mer o mer för varje dag som går :) Snart så är du här hos oss våran lilla skatt :)



Väntar på att Jokke ska sluta jobba så ska vi dra ner på stan en snabbis, mina glasögon är nämligen klara nu så ska hämta dem :)
hejhopp

Kommentarer
Postat av: Erica

Hihi! Häftigt... Snart snart :D

2011-03-30 @ 21:23:10
URL: http://fruuktsoppa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja det är farligt när man är borta för länge och inte uppdaterar eller typ inte svarar i telefon :D Snart är vi där :) Mår du bra och så?



Kram

2011-04-01 @ 12:55:34
URL: http://magnussonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0